Akademik Gelişim Koordinatörlüğü

MARMARA ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ
AKADEMİK GELİŞİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Genel Çerçeve ve Sorumluluk Alanı

Marmara Üniversitesi’nin araştırma üniversitesi olmaya hak kazanmasının ardından 15 Aralık 2021 tarihinde Marmara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Kurt’un imzası ile Üniversitemizin Yeni Vizyonu: Araştırma Üniversitesi” başlıklı beyan, tüm paydaşlarla kamuya açık bir şekilde üniversitemiz internet sitesinde yayımlanmıştır. Marmara Üniversitesi’nin beyan edilen bu yeni vizyonunda yer alan “kısa-orta-uzun vadeli çalışma modeli ve yaklaşımları”na uygun olarak araştırma üniversitesi misyonu ve vizyonuyla uyumlu bir fakülte yapılanması için İletişim Fakültesi Dekanlığı yeni bir süreç başlatmıştır. Bu yapılanma sürecinin koordinasyonu için Dekan Prof. Dr. Mehmet Emin Babacan’ın önerisiyle Fakülte Yönetim Kurulu, Akademik Gelişim Koordinatörlüğü adıyla yeni bir birimin kurulmasına karar vermiştir.

Marmara Üniversitesi Rektörlüğü’nün ortaya koyduğu temel yaklaşımla uyumlu olarak araştırma üniversitesi misyonu ve vizyonuna uygun bir fakülte yapılanmasını odağına alacak çalışmaları yürütecek Akademik Gelişim Koordinatörlüğü, Dekanlığın yeni dönemdeki “kısa-orta-uzun vadeli” plan ve faaliyetlerini koordine edecektir.

Dekanlığın benimsediği yeni yönetim anlayışında, dijitalleşmenin etkisiyle ortaya çıkan medya ve iletişimdeki yapısal dönüşümü dikkate alarak yenilenme kadar sürekliliği gözeten perspektifle alana değer katabilecek bir kurumsallaşma çabası esas olacaktır. Bu anlamda Akademik Gelişim Koordinatörlüğü kamu, özel sektör ve sivil toplumun kesişiminde yeni yüzyılın ihtiyaçlarıyla uyumlu bir mesleki eğitim ve bilimsel bilgi üretimini sağlayacak, fakültemizin mevcut kapasitesini daha nitelikli hale getirecek çalışmalar yürütecektir. Fakültenin kurumsal kapasitesinin geliştirilmesiyle birlikte temel bir hedef olarak medya ve iletişim sektörü ile toplumsal ihtiyaç ve taleplerin karşılanmasına yönelik çalışmalar, tamamlayıcı faaliyetler olarak planlanıp hayata geçirilecektir.

Fakültenin kurumsal aidiyetini ve verimliliğini arttıracak katılımcı ve gerçekçi bir iletişim süreç yönetimi, stratejik hedeflerden biri olarak belirlenmiştir. Bu anlayış ve vizyonla fakültenin sahip olduğu kurumsal kapasite ve potansiyeli geliştirmek için çalışmalar yürütecek olan Akademik Gelişim Koordinatörlüğü'nün görev ve sorumluluk alanları Fakülte Yönetim Kurulu Kararı (Tarih:15.05.2024, Toplantı Sayısı:09/2024) ile şu şekilde belirlenmiştir.

1. Araştırma üniversitesi misyonu ve vizyonuyla uyumlu bir fakülte yapılanması sürecindeki faaliyetleri,

2. Öğretim ve araştırma faaliyetlerinin nitelik ve niceliğini arttırmaya yönelik faaliyetleri,

3. Akademik ve idari personelin akademik gelişimlerine yönelik faaliyetleri,

4. Mesleki-ekonomik-toplumsal-kültürel alanlara katkısı olan öncelikli araştırma alanlarını belirlemek ve buna yönelik araştırma faaliyetlerine

5. Akreditasyon ve Stratejik Planının hazırlanmasını koordine etmek.

 

Araştırma önceliğine ve kültürüne sahip bir üniversite olmanın temel esası, mükemmeliyeti hedefleyerek eğitim öğretim süreçlerinin, araştırmanın, toplumsal alana katkının ve sürdürebilirlik çalışmalarının planlanıp hayata geçirilmesidir. Bu yeni süreçte Marmara Üniversitesi Rektörlüğü’nün de ortaya koyduğu temel yaklaşım olan bütün paydaşlarımız ile etkin, etkili ve sonuç odaklı çalışmalar yapmak, sorumluluklarımızı en iyi şekilde yerine getirmek, öğretim üyelerimiz, idari personelimiz, öğrencilerimiz, iş dünyası, STK’lar, ulusal ve uluslararası kurumlarla geliştireceğimiz mekanizmalar ve çalışma modelleri ile bu yeni misyonu en iyi şekilde yerine getirme gayreti esas olacaktır.

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanlığı, 12. Kalkınma Planı’nı da gözeterek 2024-2028 yıllarını kapsayacak şekilde kısa, orta ve uzun vadeli bir planlama ve uygulama sürecini hayata geçirme hedefiyle çalışmalarını yürütmektedir. Kurum-dışı paydaşların ve tüm akademik kadroların katılımı ile sorun tespiti ve çözüm önerilerinin ele alınacağı Arama Toplantıları sonucunda elde edilecek verilerden hareketle Stratejik Plan’ın hazırlanması ve uygulanmaya başlanması uzun vadeli temel hedef olarak belirlenmiştir.

Araştırma üniversitesi misyonu ve vizyonuna uygun olarak İletişim Fakültesi’nin yeniden yapılandırılmasını odağına alacak “kısa-orta-uzun vadeli” çalışmaların ana kategorileri ve temel çerçevesi, dört ana başlık altında tasnif edilmiştir.

  • Eğitim-Öğretim
  • Araştırma
  • Toplumsal-Kültürel Alanlara Katkı
  • Sürdürülebilirlik Çalışmaları

 

1- Eğitim-Öğretim

 

Araştırma üniversitesi misyonu ve vizyonuna uygun olarak İletişim Fakültesi’nin yeniden yapılandırılmasını odağına alan “kısa-orta-uzun vadeli” çalışmaların temel unsuru, lisans ve lisansüstü eğitim-öğretim süreçlerinin mükemmelleştirilmesi hedefini ciddiyetle sürdürmektir.

a. Lisans: Mesleki eğitimin ve akademik formasyonun kazandırılmasının mükemmelleştirilmesi. 

  • Dersler
  • Akademik kadro
  • Öğrenci toplulukları
  • Atölyeler
  • Marmara Medya Merkezi aracılığı ile teori-pratik birlikteliğini pekiştirme
  • Bilimsel araştırma formasyonunun kazandırılmasına ilişkin çalışmalar: TÜBİTAK 2205-Lisans Burs Programı vb. imkanların kullanılması
  • Akreditasyon

b. Lisansüstü: Yüksek lisans ve doktora programlarının ve uygulamalarının mükemmelleştirilmesi.

  • Dersler
  • Akademik kadro
  • Bilimsel araştırma formasyonunun kazandırılması: Dersler ve atölyeler
  • Nitelikli tezlerin hazırlanması ve tamamlanması: Akademik Yazım Atölyesi vb.
  • TÜBİTAK destekleri: 2211 - Yurt İçi Doktora Burs Programları vb.

 

2- Araştırma

Araştırma üniversitesi misyonu ve vizyonuna uygun olarak İletişim Fakültesi’nin yeniden yapılandırılmasını odağına alan “kısa-orta-uzun vadeli” çalışmaların ikinci unsuru, araştırma önceliğine ve kültürüne sahip bir fakülte ortamının oluşturulması ile araştırma süreçleri ve sonuçlarının mükemmelleştirilmesine yönelik faaliyetlerdir.  

a- Tezler: Lisansüstü programlarda hazırlanan tezlerin niteliğini arttırılmasına yönelik faaliyetler.

b- Akademik Süreli Yayınlar: Bilimsel süreli yayınların çoğullaşması ve niteliğinin arttırılmasına yönelik faaliyetler

c- Akademik Toplantılar: Çalıştay, sempozyum, kongre ve söyleşiler

ç- Projeler: ADEP (BABKO), MİTTO, TÜBİTAK, AB, İSTKA, İTO, vd.

d- Raporlar: Medya ve iletişim alanına ilişkin raporların hazırlanması

e- Araştırma Gündemlerinin ve Önceliklerinin Belirlenmesi

   i- Alan dergilerinin takibi: konular, kavramlar ve yöntemler

   ii- Medya ve iletişim çalışmalarındaki yönelimlerin tespiti ve raporlanması: Yuvarlak masa toplantısında sunumu ve yayımlanması

 

3-Toplumsal-Kültürel Alanlara Katkı

Araştırma üniversitesi misyonu ve vizyonuna uygun olarak İletişim Fakültesi’nin yeniden yapılandırılmasını odağına alan “kısa-orta-uzun vadeli” çalışmaların üçüncü unsuru, akademik birikimin kamu, sivil toplum ve özel sektör paydaşlarının ihtiyaç ve beklentileriyle buluşturacak şekilde ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda öncelikli araştırma alanlarını belirlemek, buna yönelik araştırmaları teşvik etmek ve uygulama faaliyetlerini destekleyecek çalışmalar yürütmektir.

a- Sektörel ilişkiler ve Mesleki Alanlara Katkı: Medya ve iletişim sektörünün aktörleri ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği ve ortak çalışmalar:

  • Medya ve İletişim Sektörü ile İş birliği: Medya ve iletişim sektöründeki profesyonellerle ortak çalışmalar geliştirmek, staj programları oluşturmak ve ihtiyaçlara yönelik iş birliği yapmak- Anadolu Ajansı ile iş birliği.
  • Mesleki Sivil Toplum Kuruluşları ile İş birliği: Medya ve iletişim sektörünü temsil eden STK’larla medya ve iletişim alanında toplumsal fayda sağlayan projeler üretmek ve projelere destek sağlamak: TÜHİD, TGC, RATEM, TÜAD vb.
  • Kamu Kurumları ile İş birliği: Medya ve iletişim sektörünün idari denetimini yapan kurumlar başta olmak üzere ilgili kamu kurumları ile medya politikaları, kriz yönetimi ve kamu iletişimi konularında kamu kurumlarına destek olmak, iş birliği sağlamak: RTÜK, Basın İlan Kurumu, İletişim Başkanlığı.
  • Toplumsal ve Kültürel Alanlara Katkı: Fakültenin akademik ve bilimsel bilgi birikiminin toplumsal ve kültürel alanlara kanalize edilerek bir toplumsal faydaya dönüştürülmesine ilişkin faaliyetler, medya okuryazarlığı ile örgün ve yaygın eğitime katkı ve risk iletişim eğitimleri ile deprem ve benzeri afetlere ve dezenformasyona karşı kurumsal ve toplumsal direncin oluşmasına katkı yapacak çalışmaların yürütülmesi: MEB İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, AFAD İl Müdürlüğü, İl Göç İdaresi Müdürlüğü, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, İBB ve ilçe belediye başkanlıkları.

 

  • Medya Okuryazarlığı Eğitimleri
  • Afet İletişimi Eğitimleri
  • Risk ve Kriz İletişim Eğitimleri
  • Dijital Oyun Farkındalığı Eğitimleri
  • Dijital Okuryazarlık ve Dijital Vatandaşlık Eğitimleri
  • Mülteci ve Göçmenlerin Entegrasyonuna İlişkin Medya ve İletişim Eğitimleri.

 

4- Sürdürülebilirlik Çalışmaları

Araştırma üniversitesi misyonu ve vizyonuna uygun olarak İletişim Fakültesi’nin yeniden yapılandırılmasını odağına alan “kısa-orta-uzun vadeli” çalışmaların dördüncü unsuru ise sürdürülebilirlik çalışmalarıdır.

Sürdürülebilirlik, ekonomik ve sosyal yapı ile çevre etkileşiminin bütüncül bir şekilde değerlendirilmesiyle sadece bugünün değil gelecek nesillerin de kalkınmanın getirdiği fırsatlardan hakkaniyetli bir şekilde yararlanması düşüncesine dayanmaktadır. Sürdürülebilirlik çalışmaları, tabiatı bir tahakküm ve sömürü alanı olarak görmeyen bir ekolojik anlayışı, aşırı tüketimin engellenmesini hedefleyen bir ekonomik anlayışı, eşitsizliklerin önlenmesini hedefleyen bir toplumsal anlayışı, katılım ve güvenirliliği önemseyen siyasi bir anlayışı barındırmaktadır.

Eylül 2015 tarihinde gerçekleşen Birleşmiş Milletler Genel Kurulunun 70. Oturumunda kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri’nin üç temel unsuru, “aşırı yoksulluğu sona erdirmek, eşitsizlik ve adaletsizlik ile mücadele ve iklim değişikliğini düzeltmek”tir. Bu üç önemli alanın başarılması noktasında üzerinde uzlaşılan hedefler, son on yılda kamu, özel ve sivil toplum sektörlerinin ortak çalışma gündemlerinden biri haline gelmiştir. Ulusal düzeyde bu hedefleri de içeren 12. Kalkınma Planı, “istikrarlı büyüme, güçlü ekonomi”, “yeşil ve dijital dönüşümle rekabetçi üretim”, “nitelikli insan, güçlü aile, sağlıklı toplum”, “afetlere dirençli yaşam alanları, sürdürülebilir çevre” ve “adaleti esas alan demokratik iyi yönetişim” olmak üzere beş ana eksenden oluşmaktadır.

Sürdürülebilir kalkınma anlayışının en önemli boyutu ise iletişim süreç yönetimidir. Ulusal ve uluslararası düzeydeki sürdürebilirlik hedeflerinin gerçekleştirilmesine katkı yapacak bir süreç yönetiminde ilgili tüm paydaş kurumların, bireylerin ve toplumsal kesimlerin bilgilendirilerek farkındalık oluşturulması, imkân ve meydan okumaların farkında olunarak sürecin yürütülmesine katkı yapacak iletişim stratejileri, hayati derecede vazgeçilmezdir. Birleşmiş Milletler’in 2030 Hedefleri ve Türkiye’nin 12. Kalkınma Planı’nın 5 ana ekseninin hayata geçirilebilmesi için de stratejik bir öneme sahip olan sürdürülebilir iletişim çalışmalarının, bir araştırma üniversitesi misyonu ve vizyonuna göre yeniden yapılandırma çalışmalarını başlatan Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin ana gündemlerinden biri olmasına özen gösterilecektir.

  • Yeşil İletişim Çalışmaları
  • Çevre, Ekoloji ve İklim Haberciliği
  • Atölyeler

 

Koordinatörlük Yönetimi

Prof. Dr. Hediyetullah Aydeniz-Koordinatör

Doç. Dr. Haldun Narmanlıoğlu- Koordinatör Yardımcısı

Dr. Öğr. Üyesi Alaattin Aslan- Koordinatör Yardımcısı

Arş. Gör. Atakan Göktepe

 


Bu sayfa İletişim Fakültesi tarafından en son 20.09.2024 20:37:27 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM