1948'te, Şehzadebaşı'nda Müderris Yahya Fehmi Tuna tarafından, ilk gazetecilik okulu olarak kurulan İstanbul Gazetecilik Okulu, fakültemizin çekirdeğini oluşturmaktadır. 1966-1967 öğretim yılında, 1971 ve 1973 yıllarında geçirdiği önemli idari ve yapısal değişikliklerden sonra, 20 Temmuz 1982 tarihinde, 41 sayılı K.H.K. ile Basın Yayın Yüksekokulu adı altında üniversitemize bağlanmış; 1992 yılında, İletişim Fakültesi adını almıştır.
Bölümler
- Gazetecilik
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım
- Radyo-Televizyon ve Sinema
Gazetecilik Bölümü
Gazetecilik Bölümü'nün içerisinde Genel Gazetecilik, Basın Ekonomisi ve İşletmeciliği, Basın Yayın Tekniği ve Bilişim olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır. Gazetecilik Bölümü bilginin ve bilgi iletişiminin önemini göz önüne alarak medya ve haber odaklı derslerle eğitim programını oluşturmuştur. Fakültemiz, medya eğitimi, medya okuryazarlığı, medya eleştirisi, medya analizi, haber toplama ve yazma teknikleri gibi genel gazetecilik bilgilerini öğrencilerine kazandırmayı hedeflemiştir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nün içerisinde Kişilerarası İletişim, Reklamcılık ve Tanıtım, Araştırma Yöntemleri ve Halkla İlişkiler olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü gençleri halkla ilişkiler, reklam ve iletişim yönetiminin gücünün bilincinde, bu gücü sosyal sorumluluk sınırları içinde kullanmak gerektiğine inanan çalışanlar olarak iletişim sektörüne kazandırmayı amaçlamaktadır.
Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü
Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü, Radyo-Televizyon, Sinema, İletişim Bilimleri, ve Fotoğrafçılık olmak üzere dört anabilim dalından oluşmaktadır.
Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü, radyo ve televizyon yayıncılığı ve yapımcılığı ile sinema sektörü için nitelikli eleman yatiştirmeyi amaçlayarak toplumsal, siyasal ve ekonomik olayları kavramaya yönelik uzmanlık bilgileri veren iletişim konularında eğitim ve araştırma yapan bir bölümdür.
İş Olanakları
Fakültemiz, mezunlarına medya sektörü (muhabir, gazeteci, senarist, montajcı, kameraman, sayfa sekreteri, editör, radyo-tv program yapımcısı, haber spikeri ve sunucusu vb.), pazarlama, halkla ilişkiler, reklam ve satış bölümleri (halkla ilişkiler uzmanı, tanıtım sorumlusu, stratejik iletişim koordinatörü, basın danışmanı, müşteri temsilcisi, medya planlamacısı, reklam metin yazarı, kreatif direktör, ürün/marka sorumlusu vb.), insan kaynakları ve personel bölümleri, turizm, ulaştırma, bankacılık, sigortacılık sektörleriyle ilgili birimler, kurum ve kuruluşların protokol birimleri (basın/medya ilişkileri koordinatörlüğü, danışmanlık vb.), basın işletmeciliği ve bilişim sektörü, kamuoyu ve pazar araştırma sektörlerinden, akademik kariyere uzanan geniş iş olanakları sağlamaktadır.
Bu sayfa İletişim Fakültesi tarafından en son 15.01.2015 10:51:59 tarihinde güncellenmiştir.