
Medya ve iletişim çalışmaları kapsamında giderek genişleyen önemli bir araştırma alanı olan medya okuryazarlığı, dünyayı tanıma, kavrama ve nitelikli bir hayat pratiği geliştirmeye işaret eden aktif vatandaşlık, eleştirel düşünme ve nitelikli iletişim becerilerinin kazandırılması için yaygınlaştırılmaya çalışılırken enformasyon düzensizliğine karşı direncin geliştirilmesi için de önemli bir bilgi ve beceri bütünüdür. Bu çerçevede Medya Okuryazarlığı Araştırmaları Dergisi’nin katkılarıyla İletişim Fakültesi Dekanlığınca ilki 2023 Güz döneminde düzenlenen, ikincisi de “enformasyon düzensizliğine karşı mukavemet ve İsrail’in Filistin’de yürüttüğü soykırımın medya ve iletişim boyutları” teması ile Güz 2024’te yapılan Medya Okuryazarlığı Atölyesi’nin üçüncü dönemi “Yapay Zekâ ve Geleceğimiz: Mutlu Aile, Sağlıklı Çocuk ve Dirençli Toplum” konularını gündemine alıyor.
Marmara Üniversitesi’nde okuyan Lisans ve lisansüstü tüm öğrencilerin katılımına açık olan yapılan Atölye, yeni dönemde İstanbul Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’nün katkıları ile İstanbul’da görev yapan bakanlık personelinin de katılımına açık olacaktır. Uzman oldukları alanların bilgi birikimini katılımcılarla paylaşacak Marmara Üniversitesi öğretim üyelerinin birbirini tamamlayan konu başlıkları ile katkıda bulunacağı atölyeye devam edenler ve medya okuryazarlığı ile ilgili bir içerik üretenlere Katılım Belgesi verilmektedir.
Amaç: Medya sektörünün ve yapay zekâ başta olmak üzere dijital dünyanın imkân ve meydan okumalarını tanıma, kavrama ve bilinçli kullanımını sağlayacak bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Kazanımlar:
Atölye Katılımcıları;
- Medya ve dijital dünyanın imkanlarını azami düzeyde değerlendirerek kullanır.
- Medya ve dijital dünyanın zorluklarını ve meydan okumalarını analiz eder.
- Çeşitli bilgi kaynakları arasından ihtiyaç duyduğu doğru ve güncel bilgilere ulaşır, anlar ve meslek hayatında kullanır.
- Medyanın olumlu hizmetlerinden yararlanır ve olumsuz hizmetlerinden de uzak durur.
- Medya okuryazarı, kişisel ve kurumsal itibarını koruyarak medyayı kullanır.
- Medya okuryazarı, hukuki ve etik sınırların farkında olarak medyayı ve yapay zekayı kullanır.
Başvuru Süreci : 28.10.2025-10.11.2025
Oturumların Zaman Aralığı : 12.11.2024- 09.01.2026
Oturum Günü ve Saati: : Çarşamba, 14:00 (bazı oturumlarda gün ve saat değişikliği olabilir)
Atölyenin Mekânı : Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kontenjan : 100 kişilik
Katılım Koşulu ve Bilgilendirme:
- Marmara Üniversitesi öğrencisi olan herkes başvurabilir
- Atölyeye katılım ücretsizdir.
- Atölyeye devam eden (%80) ve medya okuryazarlığı ile ilgili bir içerik üreten öğrencilere Katılım Belgesi verilecektir.
- Atölyenin her bir oturumu, 40 dakika ile 1 saatlik bir sürede tamamlanacaktır.
|
MEDYA OKURYAZARLIĞI ATÖLYESİ EĞİTİM PROGRAMI |
|||
|
S.No |
Dersin Adı ve Hocası |
Tarih |
Saat |
|
1 |
Medya Okuryazarlığı ve Dijital İyi Olma: Aile, Çocuk ve Toplum Prof. Dr. Hediyetullah AYDENİZ |
12.11.2025 |
14:00 |
|
2 |
Yapay Zekâ Uygulamaları ve Psikolojik Danışma Prof. Dr. Azize Nilgün CANEL |
17.11.2025 |
14:00 |
|
3 |
Yeni Medyada Çocukluk Halleri: Youtuber, Influencer veya Ücretsiz Aile İşçisi Doç. Dr. Haldun NARMANLIOĞLU |
26.11.2025 |
14:00 |
|
4 |
Dijital İyi Olma ve Dijital Okuryazarlık Doç. Dr. Serkan BAYRAKCI |
03.12.2025 |
14:00 |
|
5 |
Reklam ve Tüketim: Aile, Çocuk ve Toplum Prof. Dr. Mehmet Emin BABACAN |
10.12.2025 |
14:00 |
|
6 |
Yapay Zeka ve Hukuk: Yeni Regülasyon Arayışları Doç. Dr. Zafer İÇER |
17.12.2025 |
14:00 |
|
7 |
Yapay Zekâ ve Dijital Etik: Teoriden Pratiğe Vaka Analizleri Dr. Alaattin ASLAN |
24.12.2025 |
14:00 |
|
8 |
Yapay Zekâ, Dijital Oyunlar ve Oyun Derecelendirme Sistemleri Araş. Gör. Oğuz GÜLLEB |
31.12.2025 |
14:00 |
|
9 |
Yapay Zekâ ve Algoritma Okuryazarlığı Doç. Dr. Bilge ŞENYÜZ |
07.01.2026 |
14.00 |
|
10 |
Aile ve Çocuk Hizmetlerinde Saha Deneyimi |
||
Başvuru Formu: Medya Okuryazarlığı Atölyesi 2025/Güz
Bu sayfa İletişim Fakültesi tarafından en son 28.10.2025 20:43:25 tarihinde güncellenmiştir.